Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Zeren, Deniz" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sürdürülebilirlikle İlgili Pazarlama İletişim Aracı Olarak Instagram: En Değerli 25 Marka Üzerine Bir Araştırma
    (2019) Zeren, Deniz; Gökdağlı, Nilüfer
    Sürdürülebilirlik mevcut kaynakların gelecek nesiller düşünülerek verimli kullanımıdır. İşletmeler pazarlama iletişimlerinin bir parçası olarak sürdürülebilirlikle ilgili hassasiyetlerine ve çabalarına ilişkin konuları ilgili kitlelerle paylaşmaktadır. Bu çalışmanın amacı işletmelerin sürdürülebilirlik ile ilgili iletişim çabalarını resmi Instagram sayfaları üzerinden araştırmaktır. Bu amaçla, sürdürülebilirlik açısından Instagram’ın potansiyelini ortaya koymak üzere Statista tarafından Türkiye’de 2019 yılının en değerli 25 markasının resmi Instagram hesaplarındaki paylaşımlar içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma bulgularına göre dahil edilen markaların sürdürülebilirlikle ilgili iletişimleri içinde sürdürülebilirlik ile ilgili konuların oransal olarak oldukça düşük düzeyde olduğu söylenebilmektedir. Sonuçlar teori, tüketiciler ve işletmeler açısından tartışılmıştır. Çalışma, sürdürülebilirlik gibi yüksek hassasiyet gerektiren bir konuda, Instagram gibi yaygın etkiye sahip bir pazarlama iletişimi aracını incelendiğinden orijinallik değeri taşımaktadır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sürdürülebilirlikle İlgili Pazarlama İletişim Aracı Olarak Instagram: En Değerli 25 Marka Üzerine Bir Araştırma
    (Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2019) Zeren, Deniz; Gökdağlı, Nilüfer
    Sürdürülebilirlik mevcut kaynakların gelecek nesiller düşünülerek verimli kullanımıdır. İşletmeler pazarlama iletişimlerinin bir parçası olarak sürdürülebilirlikle ilgili hassasiyetlerine ve çabalarına ilişkin konuları ilgili kitlelerle paylaşmaktadır. Bu çalışmanın amacı işletmelerin sürdürülebilirlik ile ilgili iletişim çabalarını resmi Instagram sayfaları üzerinden araştırmaktır. Bu amaçla, sürdürülebilirlik açısından Instagram’ın potansiyelini ortaya koymak üzere Statista tarafından Türkiye’de 2019 yılının en değerli 25 markasının resmi Instagram hesaplarındaki paylaşımlar içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma bulgularına göre dahil edilen markaların sürdürülebilirlikle ilgili iletişimleri içinde sürdürülebilirlik ile ilgili konuların oransal olarak oldukça düşük düzeyde olduğu söylenebilmektedir. Sonuçlar teori, tüketiciler ve işletmeler açısından tartışılmıştır. Çalışma, sürdürülebilirlik gibi yüksek hassasiyet gerektiren bir konuda, Instagram gibi yaygın etkiye sahip bir pazarlama iletişimi aracını incelendiğinden orijinallik değeri taşımaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Whose voice is louder? Influencer and celebrity endorsement on Instagram
    (DergiPark, 2021) Zeren, Deniz; Kapukaya, Nilüfer
    The main purpose of this research is to compare influencers’ and celebrities’ posts exposing a brand name according to a few metrics which are ad type, number of likes, number of comments, post type, number of page views for videos, product/service category of exposing brands in posts and engagement rates. With this purpose, this paper examines influencer and celebrity endorsement on Instagram by a content analysis focusing on posts exposing a brand name. Results of the content analysis of 126 posts of six Turkish celebrities and six Turkish influencers revealed that the total number of posts shared by influencers are doubled the total number of posts shared by celebrities. On the other hand, the total number of posts with a brand exposed by celebrities is more than influencers’. In terms of product category, fashion/clothing/apparel products are shared mostly for both groups. Another important result of this study is about ad type used by celebrities and influencers in their posts. According to the results, the most used ad type by both celebrities and influencers is sharing the brand while using the product.

| İstinye Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İstinye Üniversitesi, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim