Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kutlu, Sevcan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Does the pathology education received in the undergraduate preclinical years provide benefits in the clinical education period? a survey on 5th Grade medical students
    (galenos, 2022) Şensu, Sibel; Kutlu, Sevcan; Gürbüz, Yeşim Saliha; Koçak, Hikmet; Taşdelen Fışgın, Nuriye; Erdoğan, Nusret
    Amaç: Bu anket çalışmasında tıp fakültesi 5. sınıf öğrencilerinin preklinik dönemde aldıkları patoloji eğitiminin yeterliliği ve klinik staj eğitimlerine faydası ile ilgili algılarının ölçülmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Açık uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan 14 soruluk bir dijital anket oluşturularak, 2018-2019 eğitim yılında tıp fakültemizde 3. sınıfı okumuş ve 2020-2021 eğitim yılında 5. sınıfta okumakta olan öğrencilere e-mail ve WhatsApp aracılığı ile gönderilmiştir. Sonuçlar incelenmiş ve istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin %56’sı 3. sınıfta aldıkları patoloji eğitimini yeterli bulmuştur. Mikroskopi ve makroskopi eğitiminin, patoloji laboratuvarı ziyaretinin, olgu örneği eşliğinde tartışmanın ve eğitmenin gösterdiği kaynakları kendi kendine çalışmalarının öğrencilerin patolojiyi öğrenmelerine anlamlı katkısı saptanmıştır (p<0,05). Öğrenciler 3. sınıfta alınan tıp eğitiminin klinik staj döneminde anlamlı yararı olduğunu düşünmektedir (p=0,02). En yüksek yararı makroskopi eğitiminden görmüş olup makroskopi ve olgu bazlı öğrenme çalışmaları yapılmasını önermektedirler. Öğrencilerin %73’ü aldıkları eğitimin hastalık mekanizmasını anlamakta yarar sağladığını düşünmektedir. Sonuç: Fakültemizde alınan tıbbi patoloji eğitiminin klinik staj dönemine temel oluşturduğu ve kliniği öğrenmekte faydalı olduğu görülmüştür. Öğrenciler, olgu bazlı öğrenme ve makroskopi eğitimini en etkili yöntemler olarak görmekte ve ağırlık verilmesini önermektedirler. Didaktik derslerin daha yararlı olması için farklı ve güncel öğrenme yöntemleri ile kombine edilmesi ve müfredatın güncellenmesi uygun olacaktır. Ülkemizde tıp fakültelerinde patoloji eğitiminin standardizasyonu da üzerinde çalışılması gereken bir konudur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ender izlenen bir akut apandisit nedeni olarak sesil serrated lezyon: bir olgu sunumu ve derleme
    (DergiPark, 2020) Barut, Saime Gül; Şensu, Sibel; Kutlu, Sevcan; Gürbüz, Yeşim Saliha
    Akut apandisit nedeniyle yapılan apendektomilerin %0,2-0,3’ünde epitelyal neoplaziler görülebilir ve bunların az bir kısmı ise serrated görünümde olabilir. Serrated polipler arasında yer alan sesil serrated lezyon ve geleneksel serrated adenom, prekanseröz özellikleri nedeni ile önemlidir. Akut batın tablosu ile başvuran ve apendektomi yapılan 57 yaşındaki kadın hastada abseleşme ve perforasyon gösteren akut apandisite ek olarak apekse yakın yerleşimli bir kitle saptanmış ve histopatolojik inceleme sonucunda sesil serrated lezyon tanısı konmuştur. Apendiks kökenli sesil serrated lezyonların makroskopik saptanması zor olmakta ve atlanabilmektedirler. Oysa, bu tümörler prekanseröz potansiyelleri, malignite ve displazi ile birlikte olabilmeleri, agresif seyredebilmeleri ve polipozis sendromlarına eşlik edebilmeleri nedeni ile kesinlikle atlanmamalıdır. Akut apandisit tanısıyla yapılan apendektomiden sonra iyi örnekleme ve gerekirse tüm parçanın takibe alınması yanı sıra, tanı halinde, ayrıntılı ve periyodik endoskopik inceleme şarttır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ender İzlenen Bir Akut Apandisit Nedeni Olarak Sesil Serrated Lezyon: Bir Olgu Sunumu ve Derleme
    (Ali İbrahim Hatemi, 2020) Barut, Saime Gül; Şensu, Sibel; Kutlu, Sevcan; Gürbüz, Yeşim Saliha
    Akut apandisit nedeniyle yapılan apendektomilerin %0,2-0,3’ünde epitelyal neoplaziler görülebilir ve bunların az bir kısmı ise serrated görünümde olabilir. Serrated polipler arasında yer alan sesil serrated lezyon ve geleneksel serrated adenom, prekanseröz özellikleri nedeni ile önemlidir. Akut batın tablosu ile başvuran ve apendektomi yapılan 57 yaşındaki kadın hastada abseleşme ve perforasyon gösteren akut apandisite ek olarak apekse yakın yerleşimli bir kitle saptanmış ve histopatolojik inceleme sonucunda sesil serrated lezyon tanısı konmuştur. Apendiks kökenli sesil serrated lezyonların makroskopik saptanması zor olmakta ve atlanabilmektedirler. Oysa, bu tümörler prekanseröz potansiyelleri, malignite ve displazi ile birlikte olabilmeleri, agresif seyredebilmeleri ve polipozis sendromlarına eşlik edebilmeleri nedeni ile kesinlikle atlanmamalıdır. Akut apandisit tanısıyla yapılan apendektomiden sonra iyi örnekleme ve gerekirse tüm parçanın takibe alınması yanı sıra, tanı halinde, ayrıntılı ve periyodik endoskopik inceleme şarttır.

| İstinye Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İstinye Üniversitesi, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim